بیشتر بخوانید

معرفی ایالت ترنگانو (Terengganu) مالزی و جزیره های آن

معرفی ایالت ترنگانو (Terengganu) مالزی و جزیره های آن

ترنگانو یا ترنگگانو معروف به دارالایمان ایالتی در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی در کشور مالزی است. این ایالت بر ساحل شرقی شبه جزیرهٔ مالایا واقع شده است.

بسیاری از زیباترین سواحل موجود در کشور مالزی در این ایالت قرار دارند و نعمت برخورداری از جزایر فریبنده این منطقه با سواحلی پوشیده با ماسه های نرم و سفید، آب آبی فیروزه ای رنگ دریا و زیبایی خیره کننده و سواحل مرجانی که در زیر آب و بهشتی فراموش نشدنی دریای چین جنوبی می باشد.

شیوه سنتی زندگی مردم این منطقه در کنار صنایع روستایی زیبا با گذشته فرهنگی به این ایالت جذبه منحصر به فردی داده است.

جزیره ردانگ، جزیره پرهنتاین، جزیره لنگ تنگا، کاپاس و تنگول همچون جواهراتی بر روی تاج ترنگانو می باشند.

جزیره ردانگ ترنگانو مالزی Redang Island

جزیره ردانگ ترنگانو مالزی Redang Island

از تفریحات جزیره ردانگ غواصی در میان لاشه کشتی ها و هواپیماهای غرق شده در این منطقه می باشد.

جزیره پوالا ردانگ در 45km خارج از سواحل ترنگانو واقه شده است. درآبهای شفاف و روشن آن صدها گونه مرجان زندگی می کنند.

ازنظر رتبه بندی در میان جزایر یکی از بهترین ها در جهان بشمار می آید و دارای هزاران گونه مختلف دریایی از جمله شیطان دریایی manta rays، سفره ماهی stingrays و کوسه می باشد.

بخشی از پارک دریایی دارای 31 سایت غواصی دیدنی و جذاب، از جمله کشتی های تاریخی غرق شده در جنگ جهانی دوم و یک باغ مرجانی سیاه و سفید است.

جزیره ردانگ در ۴۵ کیلومتری ساحل کوالا ترانگانو قرار گرفته و بزرگترین جزیره ترانگانو محسوب می شود.

گردشگران از همان نگاه اول شیفته ی زیبایی خیره کننده ردانگ می شوند. آب های لاجوردی فوق العاده زیبا که شن هایی سفید نواردوزی شده اند با تپه های جنگلی سرسبز که تصاویر خارج العاده ای از طبیعت را به گردشگران هدیه می کند.

جزیره ردانگ دارای دو ساحل بی نظیر به نام های لانگ بیچ و تلوک دالام کسیل می باشد.

محلی ها و بومیان جزیره ردانگ، ساحل لانگ بیچ که در ساحل شرقی واقع شده را با نام پاسیر پانجنگ نیز می شناسند. ساحل تلوک دالام کسیل یک پناهگاه ساحلی در شمال جزیره می باشد که هتل و ریزورتی ۵ ستاره را هم در خود جای داده است.

جزیره پرهنتیان Perhentian Islands

جزیره پرهنتیان Perhentian Islands

افرادی که از موج سواری، کشتیرانی، قایقرانی و ماهیگیری در اعماق دریا لذت می برند، باید از جزایر گرمسیری پرهنتیان دیدن کنند.

جزیره پرهنتیان از دو جزیر به هم چسبیده بنام پولا پرهنتیان کسیل و جزیره پولا پرهنتیان بسار که نسبت به جزیره کسیل پیشرفته تر است تشکیل شده است. با این حال، در هر دو جزیره، کلبه، خوابگاه و محل های مخصوص چادرزنی به چشم می خورند.

بازدید از جزیره پرهنتیان که نامش برگرفته از معنی “جزیره بین راه” است را نباید از دست بدهید.

این جزیره در 21 کیلومتری ساحل ترنگانو قرار دارد و از جزایر پولا پرهنتیان بسار و پولا پرهنتیان کسیل تشکیل شده است.

محیط این جزیره پوشیده شده است از جنگل های بکر، درختانی که با نسیم دریا به این سو و آن سو می روند، سواحلی با ماسه های سپید پودر مانند است و آبهای آبی کبودی که اطراف آن را احاطه کرده است یکی از نقاط دیدنی در تور مالزی است که نباید آن را از دست بدهید.

این جزیره محلی برایماهیگیران و مخفیگاه پرندگان مهاجر و البته افرادی است که می خواهند در تعطیلات به سفر رفته و استراحت کنند.

آبهای پرهنتیان که معمولا حاشیه آن مملو از مرجان است، درست در کنار پارک آبی پولا ردانگ قرار دارد و از منظره زیردریایی بی نظیری برای غواصی برخوردار است.

اگر می خواهید از بنادر خصوصی و خلیج های دورافتاده هم دیدن کنید، می توانید با اجاره قایق و یا سوار شدن به کشتی های تفریحی لذت ببرید.

جزیره لانگ تنگا بهترین مکان برای غواصی در مالزی Lang Tengah Island

جزیره لانگ تنگا بهترین مکان برای غواصی در مالزی Lang Tengah Island

پولا لانگ تنگا یک جزیره بسیار کوچک است که بین جزیره پرهنتیان و جزیره ردانگ قرار دارد. از اسکله مرانگ می توان برای مدت 30 دقیقه سوار یک قایق شد و به این جزیره کوچک رفت.

نام لانگ تنگا از “لانگ” که منشا آن واژه مالایی هلانگ به معنی “عقاب” است و تنگا به معنی “وسط” گرفته شده است. بنابراین، لانگ تنگا به معنی عقاب های وسط جنگل است.

این جزیره در حقیقت بسیار کوچک است. تنها در عرض 10 دقیقه می توان دور جزیره لانگ تنگا را با یک قایق سریع السیر طی کرد.

ساحل جزیره باریک و مساحت زمین محدودی دارد ولی با این حال، اندازه کوچک این جزیره بهترین مزیت آن بحساب می آید زیرا جزیره لانگ تنگا یک سفر آرامش بخش را برای بازدیدکنندگان ضمانت می کند.

اما جاذبه مهم این جزیره کوچک و آرام چیست؟ بهترین مکان برای غواصی در مالزی شناخته می شود.

یکی از مرموزترین نقاط ایده ایالت ترنگانو می باشد. لانگ تنگا درست بین جزایر ردانگ و پرهنتیان واقع شده و با شن های سفید و آبهای به رنگ زمرد کبود از سایر جزایر ترنگانو متمایز شده است. انواع مرجان های سخت و نرم، حیات دریایی پر جنب و جوش و آب هایی شفاف این منطقه را به مکانی بسیار جذاب و مناسب برای غواصان تبدیل کرده است.

معرفی کلی جزیره کاپاس و تنگل در ایالت ترنگگانو

جزیره کوچک کاپاس و تنگل نیز از دیگر جزایر ایالت ترنگانو در مالزی می باشد که همانند گوهرهایی گرانبها برای علاقخه مندان به غواصی هستند که دارای سواحلی زیبا، سنگ ها و صخره های بی نظیر در زیر دریا می باشند. در این جزیره امکانات و اقامتگاه های لوکس متعددی نیز وجود دارد که بی شک گردشگران را در نگاه اول شیفته ی خود می کنند.

جزیره کاپاس Pulau Kapas

جزیره کاپاس Pulau Kapas

پولا کاپاس در حدود 6 کیلومتری ساحل مرانگ واقع شده است؛ این جزیره به آبهای زلال، سواحل شنی سپید و درختان نخل خود که با نسیم این سو و آن سو می روند، شهرت دارد.

جزیره کاپاس خارج از خشکی قرار دارد و با یک قایق معمولی حدود 30 دقیقه یا با قایق سریع السیر حدود 10 دقیقه طول می کشد تا از اسکله مارانگ، که 20 دقیقه با جنوب کوالا ترنگانو فاصله دارد، به این جزیره برسید.

این جزیره که نسبتا از شلوغی های منطقه اصلی دور است، محل مناسبی برای افرادی است که به دنبال جایی برای استراحت کردن و خوش گذراندن می گردند می باشد.

این محل یک جزیره کوچک دوست داشتنی است که سواحل زیبا، آرام، بکر و شنی، آبهای آبی خنک و زلال، درختان نارگیلی که با نسیم این سو و آن سو می روند و غارهایی با لانه های پرستو دارد. جانوران دریایی زیبایی از قبیل ماهی، لاک پشت، مرجان و سایر جانداران در آبهای این منطقه زندگی می کنند.

با وجود تنوع شگفت انگیز مرجان های سخت و نرم، صدف، ماهی و لاک پشت، به خصوص غواصان باید از این جزیره دیدن کنند.

فضای آرامش بخش این منطقه بهانه خوبی برای استراحت کردن است . با این وجود، اگر نمی خواهید استراحت کنید، کارهای زیادی در این جزیره وجود دارد که شما را مشغول نگه می دارند.

شما می توانید از بین گزینه های ذیل انتخاب کنید: غواصی، شنا، موج سواری، قایقرانی (کایاک یا قایق معمولی) و حتی ماهیگیری.

در این جزیره از کلبه های لوکس گرفته تا معمولی برای اقامت شما وجود دارند که به سیستم تهویه هوا یا پنکه مجهز هستند.

جزیره تنگل Pulau Tenggol

جزیره تنگل Pulau Tenggol

بازدیدکنندگان در این جزیره احساس می‌کنند در جزیره گرمسیری خصوصی خودشان هستند. جزیره ابتدا غیر مسکونی بود، اما در حال حاضر چندین هتل در خود دارد. سواحل سفید و درخشان جزیره تنگول در کنار جنگل‌های استوایی سبز زمردی جزیره ساخته شده است. این جزیره کوچک مکان ارزشمندی برای ماهیگیران و غواصان محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید