بیشتر بخوانید

امارات متحده عربی و معرفی 10 جاذبه گردشگری دبی

امارات متحده عربی و معرفی 10 جاذبه گردشگری دبی

کشور امارات متحده عربی اتحادیه ای متشکل از هفت قبیله در شبه جزیره عربستان است که در ورودی خلیج فارس واقع شده. سواحل این کشور هم در خلیج فارس و هم در خلیج عمان وقع شده اند.

با سیاست های درست حکومتی امارات متحده عربی طی سال های اخیر به یکی از مراکز مهم اقتصادی و گردشگری دنیا بدل شده که همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف می باشد.

شهر دبی و آسمان خراش های در ابر

شهر دبی

دبی قطب تجاری، فرهنگی خاورمیانه و مرکز حمل و نقل جهانی است که توجه دنیا را از طریق بسیاری از پروژه های ابتکاری بزرگ ساخت و سازی و رویدادهای ورزشی به خود جلب کرده است. این شهر به آسمان خراش هاش مشهور می باشد. که از جمله آنها می‌توان به بلندترین ساختمان موجود در جهان بعنی برج خلیفه اشاره نمود.

از طرفی محل انجام بسیاری از پروژه های بلند پروازانه نظیر ساخت جزایر مصنوعی، لوکس ترین هتل ها و برخی از بزرگترین و فوق العاده ترین مراکز خرید در جهان است.

دبی هرچند که تنها بخشی از امارات متحده عربی است ولی گاهی اوقات به اشتباه به عنوان یک کشور به حساب می‌آید. می توانید مطلب راهنمای سفر به دبی و همچنین جاذبه های گردشگری این شهر را در مقالات مختلفی که در بخش راهنمای گردشگری برایتان در وبسایت چکاوک آسمان آبی تهیه کرده ایم مطالعه کنید.

برج العرب دبی

برج العرب

برج العرب با داشتن ارتفاع 321 متری دومین هتل ساخته شده بلند در جهان می باشد و در حال حاضر به عنوان هتل مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال هتل ریوگیونگ در پیونگ یانگ کره شمالی و همچنین برج رز در دبی با ارتفاع ۳۳۳ متر با اختلاف ۹ متر از برج العرب جزء بلند ترین هتل های جهان می باشند.

یکی از رستوران‌های این هتل که در ارتفاع ۲۰۰ متری نسبت به خلیج فارس واقع شده است چشم اندازی جذاب و دیدنی از شهر دبی را برای میهمانانش عرضه می‌کنند.

برج العرب در جزیره مصنوعی واقع شده است که به وسیله یک پل اختصاصی به خشکی و شهر دبی متصل می شود این برج نمادین نشان دهنده تحول شهری دبی می باشد که الهام گرفته شده از بادبان یک قایق است.

برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین ساختمانی در جهان می باشد که تاکنون بدست بشر ساخته شده است. این ساختمان بدون کمک کابل و یا وسیله دیگری قد علم کرده. زمانی که شما به بررسی ساختار برج خلیفه می پردازید کلمه ترین ها بسیار به چشم شما می آید.

این برج که در گذشته با نام برج دبی شناخته می‌شد، آسمان‌خراشی است که دارای سریع ترین آسانسور دو طبقه در جهان می باشد. برج خلیفه به عنوان مکانی برای ملک مسکونی و هتل طراحی شده است.

حدود ۹۰۰ آپارتمان لوکس این برج در روز اولی که در بازار و در دسترس عموم قرار گرفتند فروخته شد.

برج خلیفه با ٨٣٠ متر ارتفاع با عناصر متنوعی از سبک معماری غربی و همچنین شرقی طراحی شده است. اگرچه شرکت سازنده طراحی ساختمان را بر اساس آلمان ها عناصر اشکال معماری اسلامی مانند مناره انجام داده است.

مرکز خرید دبی

مرکز خرید دبی

این مرکز خرید بخشی از برج خلیفه بلندترین ساختمانی است که تاکنون توسط انسان ساخته شده است می باشد. این بازار با مساحت ١.١٢۴.٠٠٠ متر مربع اندازه ای بیش از ۵۰ زمین فوتبال بزرگترین مرکز خرید جهان بر اساس مساحت به حساب می‌آید.

دبی مال شامل بیش از ۱۲۰۰ مغازه می باشد که از جمله آنها می‌توان به بزرگترین فروشگاه آبنبات جهان اشاره نمود. از دیگر ویژگی منحصر به فرد این مرکز خرید دبی  یک مرکز بازی sega شامل یک بازی بولینگ به صورت سه بعدی، یک هتل لوکس ۵ ستاره، ۲۲سالن سینما به علاوه ۱۲۰ رستوران و کافه می باشد.

آکواریوم دبی مال

آکواریوم دبی مال

مرکز خرید دبی که یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان است بخشی از برج ٢٠ میلیارد دلاری برج خلیفه در دبی می باشد محور اصلی بازار این آکواریوم غول پیکر با ظرفیت نگهداری ۱۰ میلیون لیتر آب است. این آکواریوم شامل بیش از ۳۳۰۰۰ جاندار زنده از جمله بیش از ۴۰۰ کوسه می باشد. آکواریوم دبی بزرگ ترین پنل آکریلیک جهان در را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسانده است.

این پنل با ٣٢.٨ متر عرض ۸.۳ متر ارتفاع ۷۵۰ میلی متر ضخامت در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پذیرای عموم می باشد. اگر چه در فوریه ۲۰۱۰ به علت نشتی یکی از مخزن ها به مدت کوتاه بسته شد.

خور دبی

خور دبی

خور دبی این شهر را به دو بخش با نام‌های بر دیره در شمال و بر دبی در جنوب تقسیم می کند. این خور نقش بسزایی در رشد شهر دبی داشته است که در ابتدا مهاجرینی را به ماهیگیری و بعد از آن به صید مروارید ترغیب کرده است.

روستاهای کوچک در کنار خور قدمتی ۴٠٠٠ ساله دارد در حالی که تاریخ مدرن در سال ۱۸۳۰ زمان شروع شد که قبیله بنی یاس در منطقه مستقر شدند.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا محبوب ترین ساحل در دبی است و احتمالا به این علت هتل ۷ ستاره برج العرب و هتل ساحلی جمیرا شناخته شده اند چرا که هر دو روی شن و ماسه قرار گرفته اند از دیگر زیبایی های به یاد ماندنی و تکرار نشدنی در این ساحل آب های فیروزه ای رنگ گرم خلیج فارس در کنار شن و ماسه نرم و سفید می باشد.

اگر چه در نتیجه گسترش سریع ساخت و ساز در این منطقه این سواحل با فاضلاب خام آلوده شده‌اند ولی امر موجب شده تا دبی به فکر استفاده از سیستم بین‌المللی (پرچم آبی) روی بیاورد. سیستمی که خواستار فعالیت سازگار با محیط زیست می باشد.

جاده شیخ زاید

بزرگراه شیخ زاید

جاده شیخ زاید به عنوان شاهراه اصلی شهر دبی از منطقه کسب و کار و مرکزی شهر عبور می‌کند. در حاشیه این بزرگراه هشت باند برج های شیشه ای زرد رنگ و فولادین این قرار گرفته‌اند و در کنار و یا در میدان های موجود در این بزرگراه جاذبه‌هایی واقع شده‌ است.

کور تیاردگالری (خیابان a6) دارای یک مجموعه دائمی بسیار عالی هنر معاصر می باشد. ‌که بر کار هنرمندان عرب تمرکز کرده است.

برج تجارت جهانی دبی (خیابان شیخ زاید) دارای یک عرشه مشاهده در طبقه بالای آن می باشد که به بازدید کنندگان نمای پانوراما از شهر دبی عرضه می کند.

اسکی دبی

اسکی دبی

این مرکز تفریحی وتقع در مرکز خرید امارات اولین مرکز اسکی داخل سالن در خاورمیانه می باشد اسکی دبی براساس سطح شما خدمات ارائه می دهد این مه شما یک مبتدی و یا یک حرفه ای باشید. در هر حال می توانید یک محیط شگفت انگیز برای لذت بردن از اسکی اسنوبورد و یا فقط برف بازی باشد.

بعد از لوله و سراشیبی شما جهشی بزرگ به داخل برف ۳۰۰۰ متر مربعی این پارک خواهید داشت. این پیست اسکی داهل سالن تمام ویژگی های که شما بخواهید خواهید داشت. در این مرکز شما می توانید با نگاهی به چشم انداز قشنگ برفی داخل پارک و سورتمه هایی که در حال حرکت هستند و یا به سادگی با برف بازی با خانواده خود از آن لذت ببرید.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا

این مسجد در انتهای شمالی جاده ی ساحلی جمیرا واقع شده است که یکی از نمونه های زیبا و به یاد ماندنی در دبی می باشد. که بیشتر از معماری مدرن اسلامی الهام گرفته شده است. اوج زیبایی تمام نشدنی این مسجد به صورت ویژه ای هنگامی ست که خورشید در شهر دبی غروب می کند. این مسجد یکی از پربازدیدترین و پر عکس ترین مکان ها در دبی می باشد.

گشت بیابان امارات و دبی

گشت بیابان

گشت بیابان در شب ها برگزار می شود و باید جزو ۱۰ انتخاب شما برای امتحان کردن و انجام دادن در دبی میباشد شناور شدن بر تپه های طلایی در یک لندکروزر ۴×۴ سفارشی از تجربه های امکان ناپذیر جهان است
لندکروزر مجهز به قفس رول کامل و کیت امنیتی می باشد تمام رانندگان بیابانی از قبل دوره های رانندگی در این مکان و کمک های اولیه در شرایط اضطراری را گذرانده اند این سرگرمی می تواند برای تمامی سنین از بچه ها تا بزرگسالان زوج ها و خانواده ها و انواع سلیقه ها مناسب باشد

دیدگاهتان را بنویسید