بیشتر بخوانید

آنکارا پایتخت ترکیه به همراه معرفی 9 جاذبه گردشگری آن

آنکارا پایتخت ترکیه به همراه معرفی 9 جاذبه گردشگری آن

آنکارا پایتخت ترکیه در طول سالها شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده و از جایی دور افتاده واقع در شبه جزیره آناتولی به محلی پیشرفته برای برپایی امورات بیت المللی و سیاسی ترکیه بدل شده است.

موفقیت اقتصادی این منطقه از ترکیه را می توان در منظره رستوران های پر رونق اطراف کاوالیدره و کافه های داخل پیاده رو کیزیلای مشاهده کرد که رفت و آمد به وفور توریست ها، دانشجویان، افراد قدیمی و تجار در آنجا به چشم می آید.

در حالی که دلیل کافی برای بازدید آنکارا جنب و جوش و پویایی خیابان هایش می تواند باشد ولی دو یادمان خارق العاده در آنجا وجود دارد که راویتی از تاریخ ترکیه را نشان می دهد بنامهای موزه زیبای تمدن های آناتومی و آنست کبیر یادبود بزرگ ترکیه از آتاترک موسس ترکیه مدرن می باشد.

قلعه آنکارا در ترکیه

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا و حصار با ابهت آن جذاب ترین بخش شهر برای بازدید می باشد. بخشی از دیوارهای ضخیم آن به خوبی حفظ شده اند و خیابان های مرموز اطراف آن در قرن نهم پس از میلاد شکل کنونی خود را پیدا کرده اند. در این زمان امپراتور بیزانس مایکل دوم استحکامات خروجی آن ساخته شده و زمان ساخت دیوارهای خروجی آن نیز به قرن هفتم باز میگردد.

مسجد کوجاتپه در پایتخت ترکیه آنکارا

مسجد کوجاتپه

نمای ساختمان مسجد عظیم کوجاتپه در کیزیلای نماد شهر آنکارا می باشد. این بنا یکی از بزرگترین مساجد دنیاست که بسیار مدرن بوده و در بین سال های ١٩۶٧ و ١٩٨٧ ساخته شده است.

در ساخت این بنا که سبکی عثمانی دارد، از مرمر، شیشه های رنگی، کاشی های تزئینی و یک چلچراغ کریستالی عظیم استفاده شده است.

برخی از تزئینات این مسجد که به سبک مسجد النبی در شهر مدینه می باشد که توسط پادشاه وقت عربستان به رئیس جمهور ترکیه اهدا شده است.

خرابه های رومی و مجموعه حمام های رومی آنکارا ترکیه

خرابه های رومی و مجموعه حمام های رومی آنکارا

در خرابه های وسیع حمام های رومی مربوط به قرن سوم که قالب بناهای آن هنوز هم به روشنی قابل مشاهده است که آپودیتریوم استاندارد رومی رختکن فریجیدریوم، حمام سرد، تپیدریوم حمام گرم و کالدریوم حمام داغ قابل شناسایی است.

یک مقبره بیزانسی و فریژیان نیز در این مکان کشف شده است. به غیر از چند دیوار با عظمت و دیوارهای حکاکی شده چیز زیادی از معبد روم و آگوستوس باقی نمانده که در سال ٢۵ پس از میلاد برای تکریم آگوستوس امپراتور روم بنا شد.

آنیت کبیر موزه و مقبره آتاترک در آنکارا ترکیه

آنیت کبیر

آرامگاه یادبود مصطفی کمال آتاترک ١٨٨١-١٩٣٨ موسس ترکیه مدرن با سنگ های مرمر خود در فضای ستایش برانگیزش برفراز شهر قرار گرفته است.

در واقع خود مقبره بخش کوچکی از این مجموعه تشریفاتی است که برای بسیاری از مردم ترکیه بازدید از این مقبره گونه ای زیارت محسوب می شود و دیدن چهره های دگرگون شده آنها در هنگام بازدید غیر عادی به نظر نمی رسد.

شهر بازی و پارک گنچلیک آنکارا ترکیه

پارک گنچلیک

خانواده‌های اهل آنکارا معمولا بعدازظهر هایی که میوخواهند ساعاتی را بیرون از خانه سپری کنند را در پارک گنچلیک در قلب شهر آنکارا سپری می کنند.

گنچلیک یک پارک به سبک سنتی نیمه شرقی با چندین باغ چای و تعداد زیادی فواره های آبی که با نورهای چشم نواز تزئین شده اند و مجموعه ای از چندین دایناسور پلاستیکی می باشد.

لونا پارک تفریحی مکانی برای سرگرمی کودکان را در دل این پارک به ارمغان می آورد. هم چنین برای نوجوانان و جوانان در این شهربازی سواری های ترسناک و هیجانات ارزان قیمت موجود است.

موزه تمدن آناتولی آنکارا

موزه تمدن آناتولی آنکارا

موزه تمدن آناتولی مشهد یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا و بهترین موزه های آنکارا به حساب می آید. در این موزه آثار باستانی و هنری زمان آناتولی نگهداری می شود. به سبب اهمیت بالای این آثار از موزه آناتولی به عنوان مهم ترین موزه ترکیه نام برده می شود.

بیشتر آثار باستانی و هنری این موزه به دوره پالیتیک بر می گردد. اهیمت این موزه و آثار ارزشمندی که در آن نگهداری می شود به قدری زیاد است که سازمان میراث جهانی در سال ۲۰۰۲ موزه تمدن آناتولی را به عنوان بهترین موزه اروپا معرفی کرد.

در حال حاضر و با توجه به اهمیت بالای این موزه از نظر گردشگری امکانات جانبی هیجان انگیزی در نزدیکی محیط موزه برای گردشگران فراهم شده تا مردم بتوانند لحظات شادتری را در طول سفر خود به آنکارا تجربه کنند.

سالن اجرای کنسرت، تئاتر و برگزاری مراسم های هیجان انگیز از دیگر برنامه های مهم و جذابی است که در این موزه برگزار می شود.

موزه صنعتی راحمی اِم آنکارا ترکیه

موزه صنعتی راحمی اِم آنکارا

موزه صنعتی آنکارا یکی از بهترین موزه های مهم آنکارا به حساب می آید. بیشتر آثاری که در این موزه به عنوان کلکسیون جمع آوری شده متعلق به خانواده koc صاحب امتیاز شرکت koc، یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعتی در ترکیه است.

بازدید کنندگان در این موزه می توانند انواع کلکسیون های عتیقه از مدل های مختلف قطار گرفته تا چرخ های خیاطی، تجیهزات غواصی، دوربین عکاسی، تلفن و دستگاه های ماشین نویسی را مشاهده کنند. تمام این آثار نشان از پیشرفت تکنولوژی از سال ۱۸۵۰ تا به امروز است.

اگر به موزه صنعتی آنکارا سر زدید حتما از رستوران بی نظیر دیوان که در محوطه باز موزه قرار گرفته بازدید کنید و یکی از وعده های غذایی خود را در آنجا سپری کنید.

بهترین موزه آنکارا موزه جنگ استقلال

بهترین موزه آنکارا موزه جنگ استقلال

یکی دیگر از موزه های مهم آنکارا که بیشتر گردشگران با نام آن آشنایی دارند، موزه جنگ استقلال آنکارا نام دارد.

ساختمان این موزه در میدان اولوس قرار گرفته است.. بنای ارزشمند آن از دور برای گردشگران مشخص است چرا که این ساختمان تاریخی یادگاری از سال های ۱۹۱۵ میلادی به حساب می آید. به همین جهت، این بنا از نظر سبک معماری نیز بسیار ارزشمند است.

ساختمان موزه جنگ آنکارا از قسمت های متفاوتی از جمله راهرو، اتاق کمسیون، اتاق قانون گذاری، اتاق مدیریت، سالن اجتماعات و مسجد تشکیل می شود. در قسمت های مختلف این موزه شاهد اسناد، سلاح های جنگی و مدارک نظامی زیادی خواهید بود.

دیدنی ترین موزه آنکارا موزه هنر و مجسمه سازی ترکیه

دیدنی ترین موزه آنکارا موزه هنر و مجسمه سازی

اگر به هنر و تاریخ هنر در ترکیه علاقه دارید و دوست دارید تمام آثار هنری از قرن هجدهم میلادی تاکنون را مشاهده کنید حتما بازدید از موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا را در برنامه خود قرار دهید.

یکی از مهم ترین ویژگی های این موزه این است که علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار هنری و تاریخی گالری های هنری و نقاشی زیادی را برگزار می کند تا آثار هنرمندان جدید را به عموم بشناسد.

دیدگاهتان را بنویسید