بازدید از غارهای آنتالیا نه تنها برای دیدن آثار تاریخی موجود در آن ها جذاب می باشد، بلکه بازدید از محل زندگی انسان های ماقبل تاریخ در نوع خود هیجان انگیز است.

از دیگر غارهای آنتالیا می توان به سه غار کارائین، غار بلدیبی و کوجاین ماگاراس اشاره کرد.

البته در برخی از این غارها از جمله غار کارائین، باستان شناسان هنوز در حال حفاری و کشف آثار می باشند.

شما می توانید به غیر از نقاشی های به جا مانده بر دیواره ی غارها، دیگر آثار باستانی کشف شده در غارهای آنتالیا، در موزه آنتالیا حفظ و نگهداری می شوند.

غار کارائین

این غار در شمال آنتالیا و در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد.

غار کارائین به مدت 25000 سال به طور متوالی، به عنوان سکونتگاه برای بشر کارایی داشته است و این رکوردی کم سابقه در تاریخ محسوب می شود.

لازم به ذکر است که بخشی از این بیست و پنج هزار سال مربوط به دوره ای می شود که غارها به عنوان انبار آذوقه و یا پناهگاه هنگام حملات دشمنان کاربرد داشتند.

این غار در ماه های آپریل تا اکتبر هر روز از ساعت 9 تا 19 برای عموم باز است، در ماه های اکتبر تا مارس ساعت بازدید از غار به 8:30 تا 17 تغییر می کند.

غار بلدیبی

غار بلدیبی در 25 کیلومتری جنوب شرقی آنتالیا، در منطقه بلدیبی واقع شده است.

منطقه بلدیبی کوهستانی بوده و دارای طبیعت زیبایی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت این منطقه می کشاند. علاوه بر غار که دارای آثار تاریخی ماقبل تاریخ (دوران پارینه سنگی) است، وجود انبوه درختان کاج و نارنج، میل حضور در منطقه را دوچندان می کند.

مهم ترین نقاشی های باقی مانده در غار بلدیبی عبارتند از نقاشی انسان شماتیک، الهه مادر، بز و آهو که بر دیواره غار حک شده و رنگ آمیزی شده اند.

غار کجاین ماگارا

این غار 600 متری در عمق کوه های کارست پنهان شده است و توسط شخصی به نام “کی کوکتن” کشف شده است.

وجود آب انباری عظیم در بخش ورودی غار همچنین برخی نشانه های یافت شده حاکی از زندگی انسان ها در دوره ای از تاریخ در این غار می باشد. رسوبات نوک تیز عظیم موجود در غار از جمله دیدنی های آن محسوب می شوند.