بیشتر بخوانید

آبشار دودن آنتالیا

Duden Waterfalls

آبشار دودن آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی و محبوب در ترکیه می باشد که با جاذبه های و امکانات تفریحی و رفاهی که دارد تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به تور ترکیه را به سمت خود جذب می کند. در این شهر مکان های دیدنی زیادی برای تفریح وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به آبشار دودن اشاره کرد که برای ان دسته از مسافران تور آنتالیا که دنبال آرامش در سفر می گردند و میخواهند از شلوغی شهر فرار کنند بهترین انتخاب می باشد.

آبشار-دودن-آنتالیا

آبشار دودن در فاصله 28 کیلومتری جاده قدیم از آنتالیا و حدودا نزدیک به 12 کیلومتر از شمال شرقی آن قرار دارد. یکی از نکات جالب شکل گفتن  آبشار دودن توسط چرخه آب می باشد که زیبایی خاصی را ایجاد کرده است و تشکیل شده از 2 آبشار می باشد که با فاصله از هم قرار دارند که از رودخانه دودن به وجود آمده اند و سپس به دریای مدیترانه وارد می شود. در بین مردم بومی آنتالیا ، آبشار دودن به کالپوز کالدیران  مشهور می باشد که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد و از 2 چشمه به اسم  پینار باشی ایجاد شده است که نزدیک به که چهل کیلومتر با خود آبشار مسافت دارند و در منطقه کیرک گوزلر می باشد. آبشار دودن به 2 بخش آبشار دودن بالایی و پایینی تقسیم می شوند که آبشار بالایی از تشکیل شده از چندتا آبشار گوچک تر می باشد  و مسافت آن تا محدوده ی آنتالیا نزدیک به 14 کیلومتر می باشد ، این آبشار 15 متر ارتفاع دارد و عرض آن به نزدیک به 20 متر می باشد. آبشار پایینی نیز از رود دودن ایجاد شده است که و برای رسیدن به آن باید به موازات رودخانه دودن پیش بروید که بعد از غارها و نزدیک به ساحل می باشد ، این آبشار نیز نیدیک به 40 متر ارتفاع دارد و به شکل خیلی زیبایی از روی صخره ها به دریای میدترانه میریزد.

آبشار-دودن-آنتالیا1

یکی از آسان ترین راه های دسترسی به این آبشار از اسکله می باشد، و مسافران تور آنتالیا می توانند با اجاره کردن قایق  و دریانوردی به ان دسترسی داشته باشند.  آبشار دودن یکی از زیبا ترین و خاص ترین جاذبه های توریستی آنتالیا می باشد که هر ساله تعداد زیادی از توریستها و مسافران تور ترکیه از آن دیدن می کنند و یکی از جاذبه های زیبایی است که به مسافران تور آنتالیا پیشنهاد می شود در سفر خود به این شهر حتماً از آن بازدید کنند.

آبشار-دودن-آنتالیا2

codinoob

دیدگاهتان را بنویسید